Iniţiativa Educaţională

Educaţia înseamnă mai mult decât transmitetrea de cunoştinţe, înseamnă încurajarea copiilor să îşi dezvolte propriile personalităţi şi abilităţi “cheie”, cum ar fi încrederea în sine, creativitatea, exprimarea şi abilitatea de a comunica şi interacţiona cu cei din jur şi de a lucra în echipă. O educaţie făcută în acest sens pregăteşte copilul să întâmpine cu încredere viaţa de adult.

În ultimii ani, profesorii şi şcolile s-au confruntat cu provocări majore: numeroase strategii de reformare a educaţiei au fost dezvoltate şi discutate pe scara largă de către politicieni şi societatea civilă. Intrebării “cum se pot măsura rezultatele acestor reforme”, nu i s-a putut da un răspuns.

Pentru  a contribui  în  mod  constructiv  la dezbaterea privind invăţământul,  Prof. Dr. Max Friedrich, Dr. Brigitte Sindelar şi Sylvia Rotter au pus bazele Iniţiativei Educative în 2008, în Austria. Acest proiect a avut ca fundament ideea că sprijinirea dezvoltării creativităţii copiilor în timpul orelor petrecute la şcoală duce la creşterea abilităţilor acestora, nu doar în privinţa creativităţii mai sus menţionate, ci şi în ceea ce priveşte capacitatea lor de a se concentra şi de a învăţa.

Rezultatele studiului au demonstrat ştiinţific că tehnicile folosite în cadrul orelor de teatru duc la dezvoltarea unor abilitati cognitiv comportamentale, în procentaje semnificative..

Ne dorim să implementăm metoda dezvoltată de către Sylvia Rotter şi în şcolile româneşti. Ştim că se doreste implementarea orelor de teatru în scoli la nivel national iar  Teatrul Vienez de Copii poate oferi atât baza unui curiculum, cât şi o pregătire pentru viitori traineri ai copiilor din România.