Scopul

“Nu învăţăm pentru şcoală, ci pentru viaţă.”

Seneca      

Obiectivul: educaţia

“Revolutionaţi învăţământul!… Vă îndemn să vă implicaţi, deoarece e vital, nu numai pentru noi, ci pentru viitorul copiilor noştri.”

Sir Ken Robinson

Viitorul, nu numai că le aparţine copiilor şi tinerilor, ci va şi sta pe umerii acestora; dar viitorul copiilor şi tinerilor depinde în foarte mare măsură de educaţie. De aceea, avem drept obiectiv: educaţia.

Educaţia se adresează prezentului, dar priveşte în perspectivă; aşa se explică permanenta căutare de metode şi practici care să servescă eficienţei şi calităţii.

Pasul alert al prezentului, cu greu ţinut de educaţie; necesită abordări care să schimbe atât modul în care o gândim, dar şi pe cel în care o realizăm.

Schimbare de optică

“Stimularea învăţării deschise şi flexibile!”

Regândirea educației – Comisia Europeană (2012)

Educaţia artistică, în general şi cea teatrală, în mod particular, în contextul învăţământului nevocaţional, s-au dovedit că au reale contribuţii la dezvoltarea personalităţii şi facilitează învăţărea.

Arta teatrală, se recomandă a fi de primă alegere. Ea presupunând o activitate caracterizată prin complexitate; determină un impact substanţial asupra abilităţilor: cognitive, motrice, emoţionale şi sociale ale individului implicat.

Într-o societate cu apetit pentru “entertainment”, metodele şi tehnicile folosite în educaţie, trebuie să ţină cont de acestă alternativă şi să încerce să fie atractivă.

Propunerea noastră

Teatrul combină atât de multe lucruri… Dar cel mai important este că teatrul te face să te simţi viu.

Sylvia Rotter

Mintea, corpul şi sufletul pot fi educate şi stimulate printr-o multitudine de aplicaţii. Să privim învăţarea dincolo de transmiterea unor cunoştinţe teoretice.

Teatrul este un înveliş exterior, prin intermediul căruia, copiii şi tinerii au posibilitatea să se dezvolte; pilonul solid care stă la baza muncii noastre este reprezentat de jocuri.

Avem în vedere: mijloacele de expresie lingvistică şi corporală, dezvoltarea caracterului prin joc, trezirea interesului pentru marile opere ale literaturii clasice, păşirea cu mult mai multă încredere nu doar pe scenă dar şi în viaţa de zi cu zi.