Importanța Teatrului în Educație – Învățarea cu ajutorul neuroștiinței

Atenție, Percepție, Concentrare, Experimentare – ‘AWAKE’

AWAKE este un proiect în domeniul educației școlare care abordează provocarea de a restabili atenția de bază a copiilor, pentru a permite un proces natural de învățare.

Acest lucru este încorporat în mediul de învățare „teatru”, unde toți stimulii neurosenzoriali sunt declanșați în mod continuu și natural în timpul jocului.

SCOPUL PROIECTULUI este acela de a pune la dispoziția profesorilor din învățământul primar și gimnazial elemente practice, cu ajutorul cărora să sporească atenția, percepția și concentrarea copiilor în clasă.

REZULTATELE PROIECTULUI:

  • Noțiuni de bază din neuroștiință referitoare la creier și învățare, prezentate în mod captivant și ușor de înțeles
  • Colecție de exerciții și jocuri pentru a crește atenția în clasă
  • Introducere în lumea teatrului cu instrucțiuni gata de utilizare pentru implementarea în clasă
  • Instrucțiuni video cuprinzătoare pentru o aplicare simplă a conținutului
  • Material didactic pentru implementarea în formarea și perfecționarea cadrelor didactice
  • Profesorii au ocazia de a testa conținutul și materialele pe care le-am creat în cele aproape 28 de luni de proiect, ghidați de echipa de proiect
  • Toate acestea vor fi disponibile gratuit pentru profesori și cei interesați pe site-ul proiectului la sfârșitul anului 2022

CE FACEM PENTRU COPII?

  • Susținerea optimă a învățării prin îmbunătățirea competențelor cadrelor didactice
  • Dezvoltarea funcțiilor cognitive și a simțului pentru limbaj
  • Jocuri și exerciții simple și distractive pentru sala de clasă
  • Consolidarea abilităților sociale și a încrederii în sine prin jocul de teatru
  • Copiii află despre operele de teatru clasic și intră în relație cu ele într-un mod atractiv și dinamic

EFECTE ULTERIOARE

  • Copiii învață să asculte
  • Creșterea capacității de atenție a copiilor
  • Consolidarea rolului profesorului
  • Consolidarea comunității de elevi din clasă
  • Cunoașterea copiilor „dificili” dintr-o altă perspectivă
CE AM EU DE CÂȘTIGAT, ÎN CALITATE DE PROFESOR?

Scopul este de a vă sprijini – prin tehnicile și materialele proiectului – să captați și să mențineți atenția copiilor din clasă, ca finalitate veți putea preda mai ușor și eficient.

  1. Cooperarea cu experții din echipa de proiect

  2. Cooperarea în crearea de conținuturi didactice moderne

  3. Combinație de subiecte: abilități motorii, cogniție, limbaj, abilități sociale

  4. Înțelegerea modului în care copiii și adulții învață

  5. Îmbunătățirea și perfecționarea modului de a însoți și încuraja copiii în calitate de profesor

  6. Accesul la materiale pentru a învăța și juca teatru în școală

  7. Certificat de participare în cadrul proiectului

CELE PATRU REZULTATE ALE PROIECTULU AWAKE

1. Tutorial interactiv privind elementele de bază ale neuroștiinței

Combinarea cunoștințelor din neuroștiință și a pedagogiei pentru a înțelege cum funcționează învățarea.

Informațiile care țin de neuroștiință sunt prezentate într-un mod interesant și ușor de înțeles.

Pentru a crește gradul de conștientizare a subiectului învățării, din punct de vedere neuroștiințific și a proceselor neurosenzoriale implicate în jocul de teatru, este creat un tutorial cu tema „neuroștiință și teatru”. Aceste cunoștințe de bază pot fi descoperite într-un mod modern și atractiv și servesc drept bază pentru rezultatele ulterioare.

Tematici

1) Anatomie și biologie neuronală

2) Neuropsihologie

3) Cogniție și conștiință

4) Învățarea – Fundament

5) Procese de învățare – factori critici

2. Colecție de exerciții pentru creșterea competenței de învățare

O colecție vastă de exerciții și jocuri care stimulează atenția și conștietizarea – disponibile gratuit și online – pentru o implementare rapidă în clasă.

Fondul de exerciții conține toate exercițiile dezvoltate și testate în cadrul proiectului, pentru a îmbunătăți abilitățile neurosenzoriale și competențele de învățare. Acestea sunt pregătite în funcție de grupul țintă, pentru a fi utilizate la clasă și pot fi folosite fie în format digital, direct pe site-ul web, fie în versiune offline.

Peste 100 de exerciții și jocuri din categoriile:

1) Vorbire

2) Abilități motorii

3) Cogniție

4) Abilități sociale

3. Instrucțiuni video profesionale pentru jocul de teatru

Crearea unei combinații de materiale didactice digitale, pentru o implementare simplă în practică a mediului de învățare ”teatru”, cu instrucțiuni video profesionale – gata pentru a fi aplicate la clasă.

O producție video profesională a patru scene de teatru clasice evidențiază aspectele neurologice importante ale teatrului. În plus, scene jucate de copii arată cum pot fi aplicate exercițiile din colecție și cum pot fi legate de pregătirea unei piese de teatru.

Instrucțiuni pentru a juca scene clasice din:

„Visul unei nopți de vară” (Shakespeare)

„Talismanul” (Nestroy)

„Romeo și Julieta” (Shakespeare)

Prin ghidul video profesorii primesc:

– Ghid de regie a scenelor

– Tehnici de la profesioniști

– Sfaturi și trucuri

4. Materiale didactice pentru formarea profesorilor

Crearea unui set de materiale didactice – bazat pe conținuul și rezultatele proiectului – având ca finalitate formarea și perfecționarea profesorilor.

Atenția ca forță motrică

Atenția este cea mai mare forță în procesul de învățare. Menținerea atenției face posibilă înțelegerea unor lucruri noi, neașteptate.

Atenția este condiția prealabilă pentru a genera informațiile necesare într-un proces de învățare prin percepție și deschidere a simțurilor. Cu toate acestea, atenția nu este doar o condiție prealabilă integratoare pentru performanța cognitivă, senzorială și motorie, pentru dezvoltarea cunoștințelor, ci și pentru dezvoltarea generală a personalității.

În ultimii ani, la copii au fost observate probleme semnificative de dezvoltare motorie, senzorială și cognitivă. Unii dintre copii au dificultăți sporite în a fi curioși, atenți și treji. În cadrul proiectului AWAKE profesorii sunt inițiați în neuroștiințe și este dezvoltat un set de materiale specifice acestui domeniu, alături de instrumente care pot fi folosite la clasă, în rândul elevilor.